multicultural business team

Wat gebeurt er met mijn aanvraag?

Op deze pagina leggen we stap voor stap uit wat er gebeurt met uw aanvraag voor een tegemoetkoming.

Wat gebeurt er met mijn aanvraag?

Op deze pagina leggen we stap voor stap uit wat er gebeurt met uw aanvraag voor een tegemoetkoming.

  • Als wij uw aanvraag ontvangen, controleren we of alle informatie erin staat. En of we zeker weten wie je bent. Als alles klopt, krijg je bericht dat we je aanvraag hebben ontvangen.

  • U kunt dan meer vertellen over wat er is gebeurd. Ook kijken we samen of we extra informatie nodig hebben van bijvoorbeeld de politie, uw arts of behandelaar. Met die extra informatie kunnen we uw aanvraag beter beoordelen.

    Bellen we u niet? Dan hebben we alle informatie die we nodig hebben.

  • Als wij alle informatie hebben, dan beoordelen we of uw aanvraag voldoet aan de voorwaarden voor een tegemoetkoming. Voldoet uw aanvraag aan de voorwaarden? Dan bepalen we ook de hoogte van het bedrag.

  • Wij proberen zo snel mogelijk een beslissing te nemen. Dit is altijd binnen 26 weken, behalve als wij meer informatie nodig hebben. Dan kan het langer duren. U krijgt de beslissing in een brief. Als u wilt, kunnen wij u ook bellen.

  • Krijgt u een geldbedrag? Dan staat dit bedrag binnen 30 dagen na onze beslissing op uw rekening.

    Let op: Krijgt u ook geld van bijvoorbeeld een verzekering of van de dader? Laat dit aan ons weten.

Is de tegemoetkoming voor een kind jonger dan 18 jaar? Dan werkt de betaling anders

Als het slachtoffer jonger is dan 18 jaar, wordt het bedrag niet in één keer uitbetaald. We zetten 20% op de rekening van het kind. We zetten 80% op een speciale bankrekening. Dit heet een BEM-rekening. Het geld op de BEM-rekening komt pas vrij op de achttiende verjaardag van het slachtoffer.

Is uw aanvraag afgewezen?

Dan voldoet uw aanvraag niet aan de voorwaarden voor een tegemoetkoming. Bent u het hier niet mee eens? Dan kunt u bezwaar maken tegen onze beslissing.

Hoe maak ik bezwaar?

Is uw situatie veranderd?

Is uw situatie veranderd nadat u een beslissing heeft gekregen? Dan kunt een aanvullende aanvraag of een herzieningsverzoek doen.

Mijn situatie is veranderd

Volg uw aanvraag eenvoudig online

Heeft u een online aanvraag gedaan bij het Schadefonds? Dan kunt u altijd inloggen op MijnSchadefonds. Hier staan al onze berichten aan u en u vindt er informatie over uw aanvraag. Wij sturen u een e-mail als er nieuws is.