Wat gebeurt er met mijn aanvraag?
Als wij uw aanvraag binnen krijgen, dan kijken we eerst of alle informatie erin staat. Daarna krijgt u van ons een brief waarin staat dat we uw formulier hebben ontvangen.
U kunt dan meer vertellen over uw aanvraag. Ook bekijken we samen met u of we extra informatie nodig hebben van bijvoorbeeld de politie, uw arts of behandelaar. Met die extra informatie kunnen we uw aanvraag beter beoordelen. Bellen we u niet? Dan hebben we alle informatie die we nodig hebben.
Als wij alle informatie hebben, dan beoordelen we of uw aanvraag voldoet aan de voorwaarden voor een tegemoetkoming. Voldoet u aan de voorwaarden? Dan bepalen we ook de hoogte van het bedrag. Heeft u uw aanvraag verstuurd? Dan kunt u uw aanvraag online volgen via het Schadefondsportaal.
De hoogte van uw tegemoetkoming hangt af van de lichamelijke of geestelijke problemen die u hebt. Dat noemen we ‘letsel’. We gebruiken daarvoor zes letselcategorieën. Welk bedrag u krijgt, hangt af van de letselcategorie die voor u geldt. Lees meer over onze letsellijst.
Wij proberen zo snel mogelijk een beslissing te nemen op uw aanvraag. U krijgt onze beslissing altijd binnen 26 weken. Meestal krijgt u de beslissing al eerder. U krijgt de beslissing in een brief. Als u wilt, kunnen wij u ook bellen.
Krijgt u een geldbedrag? Dan staat dit bedrag binnen 30 dagen na onze beslissing op uw rekening.
Is het geld voor een kind jonger dan 18? Dan doen we het anders:
Let op: Krijgt u naast de tegemoetkoming ook geld van bijvoorbeeld een verzekering of van de dader? Laat dit aan ons weten.
Dan ontvangt u geen tegemoetkoming. Bent u het daar niet mee eens? Dan kunt u bezwaar maken tegen onze beslissing.